fbpx

REFERENCJE

 

REFERENCJE

Chciałam pochwalić się w imieniu córki pierwszym małym sukcesem. Dziś dostała 3+ z kartkówki z historii (poprzednie oceny to 2 i 1). Ona co prawda liczyła na więcej, ale tłumaczymy, że bardzo dobrze jej poszło, bo tak naprawdę dopiero zaczyna pracować przy użyciu nowych narzędzi i na razie bardziej nadganiamy materiał, a z czasem będziemy się uczyć na bieżąco i będzie jeszcze lepiej. Siłą rzeczy trenujemy na razie czytanie z tworzeniem obrazów na podręcznikach, ale za to z reguły około godziny dziennie (z przerwami, oczywiście). Jeszcze jeden pozytyw – córkę ten sposób nauki bawi, więc i mniej męczy, a sama widzi, że zapamiętuje więcej :-).

Pozdrawiam serdecznie,

Ewa O-W

[21/11/2018 mail od Mamy 12-letniej Klientki]

„Moje dziecko ma dysleksje, nie wiem co robic!”

Drodzy Rodzice, taka wlasnie opinia spadla na mnie 2 lata temu. Dokladnie takie pytanie zadalam sobie jako rodzic. Szkola nie sili sie zeby mi pomoc. Jedyne co slysze od nauczycieli to to ze moj syn powinien byc bardziej samodzielny. Nie stosuja sie do zadnego zalecenia poradni. Ja jako rodzic pracujacy na pelnym etacie nie mam czasu ani energii aby mojemu dziecku pomoc. Rok temu syn przeszedl terapie metoda Davisa. Polecam ja goraco kazdemu dziecku z trudnosciami. Syn zrozumial co to jest dysleksja i jak z nia zyc. Zaczal lepiej radzic sobie w szkole oraz nadal pokonuje trudnosci w czytaniu. Korzysta z audiobookow przy trudnych lekturach a cwiczy codzienne czytanie na latwiejszych tekstach. Zaczal nawet czytac ksiazeczki mlodszej siostrze. W 4 klasie otrzymal swiadectwo z czerwonym paskiem i rosl z dumy przez cale wakacje. Taka motywacja naladowala go do nauki w tym roku. Obecnie jest w 5 klasie z przeladowanym materialem jak na polskie szkoly przystalo i radzi sobie. Czasem jest lepiej a czasem gorzej ale dobra motywacja mu pomaga. Nadal wykorzystuje techniki koncentracji wyniesione z terapii. To bylo to wsparcie, ktorego bylo mu trzeba.    Dziekuje

Sylwia Hamilton

[22/11/2018 komentarz Mamy Klienta do posta na Fb]

„Moja córka Anna odniosła duże korzyści z programu czytania Davisa. Jest teraz bardziej pewnym siebie dzieckiem. Jej czytanie i pisownia znacznie się poprawiły. Teraz zalicza się do uczniów na średnim poziomie w swojej klasie i nie wymaga dodatkowego wsparcia od nauczycieli. Jest taka dumna z siebie. Podczas programu czuła się tak dobrze jak u siebie. Ja byłam zaskoczona szybką poprawą. Dziękuję raz jeszcze.”

Julia Rogulska

Polecam współpracę z Panią Martą, ponieważ jest rzeczową i bardzo profesjonalną trenerką. Podczas rozmowy telefonicznej dała mi konkretne wskazówki do pracy z uczniem w klasie. Cierpliwie odpowiadała na moje pytania i wątpliwości. Mój uczeń po tygodniu pracy z Panią Martą poczynił znaczne postępy w płynności czytania. Natomiast to, co uważam za znacznie istotniejsze, to przemiana jego podejścia do czytania oraz nabranie pewności siebie. Uczeń częściej ćwiczył, co więcej, sam chętnie czytał na przykład podczas przerw. Byłam zaskoczona skutecznością programu Davisa.

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Co się zmieniło od listopada, kiedy to  moja córka, 4 miesiące temu,  uczestniczyła w Programie Korekcji Dysleksji metodą Davisa? Przede wszystkim zaczęła namiętnie czytać książki. Owszem, do tej pory czytała – ale raczej były to lektury poniżej jej poziomu wiekowego. W tej chwili coraz chętniej sięga po obszerne powieści młodzieżowe. Jest to na tyle zauważalne, że w klasie została okrzyknięta czytającą najwięcej uczennicą, ma na swoim koncie najwięcej wypożyczonych książek w bibliotece – i książki są przeczytane!

Poza tym – co dla mnie osobiście jest dużą ulgą – nauka z córką przestała przypominać „drogę przez mękę”. Coraz łatwiej zapamiętuje nawet dość trudne pojęcia. Przykładowo ostatnio – biologia, temat o hormonach: nazwa „melatonina” „weszła” praktycznie od razu. Trochę dłużej zajęły nam nazwy typu „serotonina” czy „progesteron”, „akromegalia”- ale udało się, a do tej pory raczej nie było na to szans.(…)

 Kolejny sukces – wypracowanie domowe (charakterystyka porównawcza Balladyny i Aliny – minimum 200 słów). Omówiłyśmy, co powinna zawrzeć w takim wypracowaniu, wyszukałyśmy cytaty z dramatu. Napisała praktycznie sama, czasem prosząc o pomoc, gdy nie mogła znaleźć synonimu do jakiegoś słowa. Dostała maksymalną ilość punktów. Oczywiście wypracowanie pisane w domu jest o tyle łatwiejsze, że nie ma stresu i ograniczenia czasowego – niemniej jest to bardzo duży krok naprzód.

Ostatnio, za Pani radą, włączyłyśmy użycie licznika do nauki. Córka do tej pory raczej nie miała problemu ze swoim poziomem energii. Ale przy nauce biologii (właśnie o hormonach) okazało się, że jest w stanie przypomnieć sobie trudne nazwy, ale zajmuje jej to bardzo dużo czasu. Okazało się, że przy liczniku 5 – 5,5 dużo szybciej kojarzy i zapamiętuje. (…)

Z tego, co córka mówi coraz częściej pamięta o używaniu narzędzi w szkole.

I jeszcze jeden wielki plus. Sama widzi, że nauka poznanymi metodami zaczyna przynosić efekty – więc znacznie chętniej do tej nauki siada.

Mama 13-stolatki

Wyeliminuj problemy związane z dysleksją
i pozwól by Twój potencjał rozkwitał.

 

DYSLEKSJA POD KONTROLĄ

Marta Jarosiewicz

Metodyk Programów Korekcji Dysleksji Davisa®
Adres: ul. Sąchocka 2, Warszawa
tel. 731 108 360
e-mail: kontakt@dysleksjapodkontrola.pl 

 Profesjonalne usługi opisywane jako Programy Davisa®: Korekcja Dysleksji Davisa®, Opanowanie Symbolu Davisa®, Przywracanie Orientacji Davisa®, Opanowanie Matematyki Davisa®, mogą być prowadzone przez osoby przeszkolone i posiadające licencję nadaną przez Davis Dyslexia Association International.