Czytelnia

 

PRZEKRĘCANIE LITER – o co w tym chodzi?

PRZEKRĘCANIE LITER – o co w tym chodzi?

Ludzkie mózgi zostały zaprojektowane do funkcjonowania w trójwymiarowym świecie. Ponieważ obiekty świata rzeczywistego pozostają tym samym bez względu na to, w jaki sposób są obrócone, nasze mózgi są zaprogramowane do automatycznego rozpoznawania odwróconych lub...

czytaj dalej
LICZENIE NA PALCACH

LICZENIE NA PALCACH

Dlaczego dzieci powinny używać palców na lekcjach matematyki? Dowody z dziedziny nauk o mózgu sugerują, że technika ta nie jest "dziecinna", lecz niezbędna dla osiągnięć matematycznych. Pewna 6-letnia dziewczynka wróciła do domu ze szkoły z płaczem, ponieważ...

czytaj dalej
CEL – po co to komu?

CEL – po co to komu?

Niedawno pewien niepełnoletni klient powiedział mi, że nie ma celu. Tak, NIE MA CELU! To mnie bardzo poruszyło i stwierdziłam, że muszę się temu przyjrzeć. Myślę, że dorosłym łatwo jest zapomnieć, że nie tylko my musimy mieć cel, ale także nasze dzieci. Co to więc...

czytaj dalej
NAUKA NA PAMIĘĆ – czy to dobry sposób?

NAUKA NA PAMIĘĆ – czy to dobry sposób?

NAUKA NA PAMIĘĆ jest wśród bystrych uczniów z dysleksją powszechnym mechanizmem radzenia sobie w szkole. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoje dziecko / uczeń sprawia wrażenie, że rozumie lub że czegoś się nauczył ... tylko po to, aby to ZAPOMNIEĆ dzień,...

czytaj dalej
Technika Pomodoro

Technika Pomodoro

SKUPIENIE UWAGI JEST WYZWANIEM? Opowiem jak minutnik stał się moim nowym przyjacielem !!! Ten wizualny miernik świetnie pomaga moim klientom kontrolować i przewidywać upływ czasu. Używam go, aby pomóc dzieciom planować czas, zarządzać nim i być bardziej świadomym...

czytaj dalej
CZYTANIE BEZ CZYTANIA

CZYTANIE BEZ CZYTANIA

Pewna dziewczynka powiedziała mi niedawno: „To dziwne, kiedy czytam na lekcjach lub słucham nauczycieli, czuję, że wszystko rozumiem, a kiedy wracam do domu, to nie umiem tego powtórzyć. nie mam w głowie nic, wszystko zapomniałam”. To jest dokładnie jeden z aspektów...

czytaj dalej
Co może widzieć dyslektyk czytając?

Co może widzieć dyslektyk czytając?

Co może widzieć dyslektyk czytając? Oto dwa przykłady tego, co niektóre sposoby nauki liter i czytania mogą zrobić dziecku z dysleksją. Ten angielskojęzyczny młody klient programu Korekcji Dysleksji Davisa stworzył z plasteliny model tego, jak litera „g” wyglądała w...

czytaj dalej
Sukces Klientki to też mój sukces

Sukces Klientki to też mój sukces

Niedawno dostałam świetną wiadomość od pewnej Piętnastolatki, która w lutym brała udział w Programie Korekcji Dysleksji Davisa. Celem Jej Programu było poprawienie szybkości czytania, czytanie ze zrozumieniem i skrócenie czasu spędzanego na nauce. Jak ósmoklasistka...

czytaj dalej
DYSLEKSJA U DOROSŁYCH – czy jest za późno?

DYSLEKSJA U DOROSŁYCH – czy jest za późno?

Chociaż istnieje wiele stron internetowych o dysleksji, to wiele z nich koncentruje się na dzieciach z dysleksją. A co z dorosłymi dyslektykami? Co jeśli dorastałeś w czasach lub miejscach, w których o dysleksji się nie mówiło? Może dowiedziałeś się o dysleksji,...

czytaj dalej
Wyeliminuj problemy związane z dysleksją
i pozwól by Twój potencjał rozkwitał.

 

DYSLEKSJA POD KONTROLĄ

Marta Jarosiewicz

Metodyk Programów Korekcji Dysleksji Davisa®
Adres: ul. Sąchocka 2, Warszawa
tel. 731 108 360
e-mail: kontakt@dysleksjapodkontrola.pl 

 Profesjonalne usługi opisywane jako Programy Davisa®: Korekcja Dysleksji Davisa®, Opanowanie Symbolu Davisa®, Przywracanie Orientacji Davisa®, Opanowanie Matematyki Davisa®, mogą być prowadzone przez osoby przeszkolone i posiadające licencję nadaną przez Davis Dyslexia Association International.