Czytelnia

Mój film który wyjaśni na czy polega metoda korekcji dysleksji Davisa?
Na czym polega metoda korekcji dysleksji Davisa? Przygotowałam film i z jego pomocą postaram się w sposób zrozumiały i zwięzły pokazać czym jest dysleksja. Przy okazji dowiecie się, co się dzieje w mózgu dyslektyka np. podczas czytania. Metoda Davisa pozwala opanować...

PRZEKRĘCANIE LITER – o co w tym chodzi?
Ludzkie mózgi zostały zaprojektowane do funkcjonowania w trójwymiarowym świecie. Ponieważ obiekty świata rzeczywistego pozostają tym samym bez względu na to, w jaki sposób są obrócone, nasze mózgi są zaprogramowane do automatycznego rozpoznawania odwróconych lub...

LICZENIE NA PALCACH
Dlaczego dzieci powinny używać palców na lekcjach matematyki? Dowody z dziedziny nauk o mózgu sugerują, że technika ta nie jest "dziecinna", lecz niezbędna dla osiągnięć matematycznych. Pewna 6-letnia dziewczynka wróciła do domu ze szkoły z płaczem, ponieważ...

CEL – po co to komu?
Niedawno pewien niepełnoletni klient powiedział mi, że nie ma celu. Tak, NIE MA CELU! To mnie bardzo poruszyło i stwierdziłam, że muszę się temu przyjrzeć. Myślę, że dorosłym łatwo jest zapomnieć, że nie tylko my musimy mieć cel, ale także nasze dzieci. Co to więc...

NAUKA NA PAMIĘĆ – czy to dobry sposób?
NAUKA NA PAMIĘĆ jest wśród bystrych uczniów z dysleksją powszechnym mechanizmem radzenia sobie w szkole. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Twoje dziecko / uczeń sprawia wrażenie, że rozumie lub że czegoś się nauczył ... tylko po to, aby to ZAPOMNIEĆ dzień,...

Technika Pomodoro
SKUPIENIE UWAGI JEST WYZWANIEM? Opowiem jak minutnik stał się moim nowym przyjacielem !!! Ten wizualny miernik świetnie pomaga moim klientom kontrolować i przewidywać upływ czasu. Używam go, aby pomóc dzieciom planować czas, zarządzać nim i być bardziej świadomym...

CZYTANIE BEZ CZYTANIA
Pewna dziewczynka powiedziała mi niedawno: „To dziwne, kiedy czytam na lekcjach lub słucham nauczycieli, czuję, że wszystko rozumiem, a kiedy wracam do domu, to nie umiem tego powtórzyć. nie mam w głowie nic, wszystko zapomniałam”. To jest dokładnie jeden z aspektów...

Co może widzieć dyslektyk czytając?
Co może widzieć dyslektyk czytając? Oto dwa przykłady tego, co niektóre sposoby nauki liter i czytania mogą zrobić dziecku z dysleksją. Ten angielskojęzyczny młody klient programu Korekcji Dysleksji Davisa stworzył z plasteliny model tego, jak litera „g” wyglądała w...

Sukces Klientki to też mój sukces
Niedawno dostałam świetną wiadomość od pewnej Piętnastolatki, która w lutym brała udział w Programie Korekcji Dysleksji Davisa. Celem Jej Programu było poprawienie szybkości czytania, czytanie ze zrozumieniem i skrócenie czasu spędzanego na nauce. Jak ósmoklasistka...

DYSLEKSJA U DOROSŁYCH – czy jest za późno?
Chociaż istnieje wiele stron internetowych o dysleksji, to wiele z nich koncentruje się na dzieciach z dysleksją. A co z dorosłymi dyslektykami? Co jeśli dorastałeś w czasach lub miejscach, w których o dysleksji się nie mówiło? Może dowiedziałeś się o dysleksji,...
DYSLEKSJA POD KONTROLĄ
Marta Jarosiewicz
Metodyk Programów Korekcji Dysleksji Davisa®
Adres: ul. Sąchocka 2, Warszawa
tel. 731 108 360
e-mail: kontakt@dysleksjapodkontrola.pl
Profesjonalne usługi opisywane jako Programy Davisa®: Korekcja Dysleksji Davisa®, Opanowanie Symbolu Davisa®, Przywracanie Orientacji Davisa®, Opanowanie Matematyki Davisa®, mogą być prowadzone przez osoby przeszkolone i posiadające licencję nadaną przez Davis Dyslexia Association International.